Regionálna značka RUDOHORIE - HNILEC - SĽUBICA sa prideľuje na základe nasledovných krokov:
-
Vyhlásenie výzvy na predkladanie žiadostí o pridelenie značky
Koordinátor regionálneho značenia vyhlási výzvu na predkladanie žiadostí o pridelenie značky “regionálny produkt RUDOHORIE - HNILEC - SĽUBICA”, a to podľa potreby približne 1x ročne.
Aktuálna výzva na predkladanie žiadostí o udelenie regionálnej značky – viac informácií TU. -
Predloženie žiadosti o pridelenie značky
Záujemca o získanie značky predloží koordinátorovi žiadosť o pridelenie značky spolu so vzorkou výrobku/výrokov alebo ho/ich vhodných spôsobom zdokumentuje. V prípade služieb, ale aj výrobkov, môže certifikačná komisia posúdiť službu alebo výrobok priamo u poskytovateľa služby, resp. výrobcu.
Žiadosť možno predložiť pre konkrétny výrobok alebo pre jednotne definovanú skupinu výrobkov, kde všetky výrobky zhodne plnia kritériá uvedené v žiadosti. -
Posúdenie splnenia kritérií pre udelenie značky
Certifikačná komisia posúdi všetky predložené žiadosti a rozhodne o pridelení, resp. nepridelení regionálnej značky na základe splnenia kritérií pre udelenie značky. -
Odovzdanie certifikátov o pridelení značky
Koordinátor regionálneho značenia odovzdá úspešným záujemcom certifikát o pridelení značky a materiály potrebné pre používanie značky. Platnosť certifikátu je 2 roky od jeho vydania. -
Používanie značky
Výrobca alebo poskytovateľ služby garantuje v dobe platnosti nepretržité plnenie kritérií pre udelenie značky.
Po udelení značky výrobca alebo poskytovateľ zabezpečí, aby bol jeho produkt označený:
- začlenením loga značky do etikety alebo na obal výrobku
- označením produktu alebo jeho obalu samolepkou alebo visačkou s logom značky
- v prípade výrobkov, ktoré sa nedajú jednotlivo značiť (napr. pečivo), ako aj v prípade služieb, budú spôsob a podmienky značenia ustanovené individuálne po dohode koordinátora s výrobcom alebo poskytovateľom služby (napr. označením predajného pultu či regálu, označením prevádzky a pod.)
Koordinátor regionálneho značenia zabezpečí v rámci možností:
- vytvorenie jednotnej marketingovej stratégie
- prezentáciu v médiách na regionálnej, národnej i medzinárodnej úrovni
- vytvorenie katalógu výrobkov a ďalších tlačených informačných materiálov
- prevádzku web stránky značených produktov